Wednesday, February 3, 2016

Ini lepat bunga cicar...!

Alhamdulillah. Akhirnya .... dapat juga aku merasa kuih lepat bunga cicar.
Kakak ipar aku ada seorang kawan lama rakan sekerjanya berikan dia bunga cicar. Bila dapat tahu berita ini aku rasa sangat teruja.. Apa rasa agknya kuih lepat bunga cicar itu....
Tentulah rasanya sedap. Buat pertama kali merasanya... Di atas ni gambar kuih lepat yang sama. Ia berbeza warna sebab sudut bias cahaya waktu aku snap gambarnya...
Kak aku cakap dia tak pernah buat kuih lepat. Adunannya sedikit cair susah nak bungkus. Tu pasallah dia asyik duk tambah tambah tepung dalam adunan... Keseluruhannya cantik sebab ia sedang elok lembut dan rasa manis2 buah ajer..
Inilah bunga cicar yang kak aku dapat dari sahabatnya. Dia cakap dia jemur dulu sehari sebelum diblend kemudian campur santan, gula dan tepung pulut. Dia cakap kawannya pesan nisbah tepung pulut campur tepung beras ialah 3:1.



No comments:

Post a Comment