Followers

Thursday, June 12, 2014

Mengait baju untuk baby.

Pertamakali aku mengait baju baby. Hasilnya agak baik. Sebenarnya aku gunakan langkah berkali2 untuk mencubanya.
Tinggi dan lebar baju siap ini ialah 25.5cm.
Aku olah dan ubahsuainya berpandukan contoh yang sebelum ini. SILA KLIK DI SINI
 Begitu juga untuk mendapatkan bentuk yang  dikehendaki aku mengait mengikut setiap lekuk rajah yang dilukis di bawah ini. Ini adalah saiz tshirt yang dilukis semula.

Ketayap comel untuk baby

  Tak ingat dah samaada aku pernah mengait lebai/ketayap sebegini sebelum2 ini. Selepas cuba mengaitnya aku dapati saiznya  sesuai untuk baby.




Bila dilipat macam ni, lebarnya 18.5cm.

Jika ada sesiapa berminat bolehlah jika ingin cuba mengaitnya. Contoh rajah mengaitnya seperti di atas.

Wednesday, June 11, 2014

Berakhir sudah kisah epal ku

    Kisah ini bermula DARI SINI.


Selepas musim hujan datang musin panas yang kering. Pokok epal aku pun meragam.


Serangan bermula di banir atau perdu pokok. Banyak kali dah aku buang kulat atau tah apa penyakit kulit kat pokok epal ini. Racun kulat dah habis. Nak pergi beli racun pun bertangguh tangguh....



Yang atas kulat jenis bertelur, hari lain datang  pula jenis bersawang labah...

Lepas daun kering, pokok pun layu dan mati....