Followers

Monday, August 4, 2014

Sambal Tahun

Ini mungkin percubaan kali ketiga atau keempat aku cuba memasak sambal tahun. Sejak berkawan dengan kawan aku si Eda baru aku kenal apa tu sambal tahun. Rasanya memang unik pada selera aku orang utara ni. Yang unik tu lah yang membuat ia lebih istimewa. Sedap. Boleh disimpan lama. Sesuai sangatlah dengan orang yang rajin tak berapa nak rajin macam aku ni.
Sebenarnya lama dah aku masak sambal tahun ni cuma baru ni ada masa nak buat entri kat sini. Aku kurangkan sukatan santan pekatnya sebab aku pun takut nak makan yang terlebih lemak. Cuma sukar siketlah nak dapatkan lengkuas yang muda.
Resepinya bolehlah KLIK KAT SINI.

2 comments:

  1. ana pernah makan dirumah jiran berketurunan orang jawa, sedap tapi pedas sangat kan mak ngah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ini masakan jawa... sedap, jika nak kurang pedas, bolehlah kurangkan cili api nya..

      Delete