Followers

Friday, October 30, 2015

Orkid ku - bunga kembang hati pun riang


Bunga orkid yang ku tanam sedang mekar berkembang. 
Seronok punya pasal aku muatnaik gambarnya kat sini. Pokok2 ini membesar dari anak pokok yang kecil semasa aku membelinya.

Ini gambar anak2 pokok tadi semasa ia baru ditanam. Agaknya dah lebih 4 tahun kot... Aku dah tak ingat..
Ini gambar semasa proses ia mula berputik.

Ini aku beli lagi 6 anak pokok yang baru. Ada orang lebih suka beli yang dah siap berbunga. Aku lebih suka berdamping dengan anak pokok yang masih kecil. Dari kecil mudah aku nak kenal dan belajar mengenai sifat dan keperluan bagaimana anak pokok boleh membesar dan berbunga.

Anak pokok yang baru dibeli mulai membiak secara perlahan2. Pekerja kat gerai menjual anak pokok tu cakap jangan bagi spesis ni terkena air hujan.
Tapi aku tak punya sistem pelindung air hujan. Jadi aku gantung jer pokok2 ni kat luar rumah. Aku yakin pada cahaya matahari dan air hujan yang dianugerahkan secara semulajadi oleh Allah Taala.. 

2 comments: