Followers

Thursday, April 4, 2013

Mi kacang merah

Ini kesan dari menonton filem Korea. Kadang2 ada menyebut betapa sedapnya mee kacang merah. Tapi yang sebenarnya aku tak ingat betul samada dalam filem Korea, Cina atau Jepun yang dah aku tonton. Bukan bermakna aku sanjung filem luar tapi dah banyak kali cuba aku pupuk dan bajakan, sayangnya minat aku belum jatuh lagi kat kebanyakan wayang tempatan. Bukan selalu, hanya melayan iseng masa. hehe   

Mmm... sedap mee kacang merah yang cuba aku buat pada pertamakali. Cuma ada sedikit rasa macam aku dah terlajak masukkan ketchup ke dalamnya. Ketchup? Emm... sos cili tu kot.
Ini dia link Spicy Red Bean Soup yang aku gunakan sebagai panduan. Jangan tiru bulat2  dah lah! Ha Ha...

No comments:

Post a Comment