Sunday, March 31, 2013

Sup radish

Ini adalah sayur kosong tanpa perencah. Yang warna putih tu namanya radish. Mulanya aku sangka yang  aku telah pun membeli dua ketul ubi bit. Aku pernah terfikir nak memasak dan merasa ubi bit.
by google
Selepas dipotong aku hairan kenapa sayur ini berwarna putih bukannya merah. Puas google rupanya aku dah tersilap beli sayur. Cantik bentuk dan warnanya. Besarnya ubi ni weyh!

Manisnya sayur ini. Rasanya lebih sedap dari lobak putih. Sudahnya aku campurkanya bersama sayuran lain tanpa dimasukkan banyak perencah. Tambah sedikit gula shaja  Ni la baru betul2 dipanggil segar dari ladang!.
Jadi aku jadikannya sebagai kudapan sahaja. Sebagai makanan selingan mengganti makanan ringan yang dimakan antara sela masa tengok TV atau bila lapar selepas bangun tidur. Hu hu.

No comments:

Post a Comment