Followers

Monday, February 3, 2014

Orkidku - Rupa mu pun menjelma..

Akhirnya rupa bunga ni pun muncul lah... Suspen juga nak tengok rupanya sebab  aku beli 6 anak pokok orkid sekali gus pada suatu masa dulu.

Lama juga bunga ini kembang ditangkainya. Spesis ini kelopak bunganya agak tebal dan liat. Cuma saiznya tidaklah sebesar bunga induk yang aku beli kat pasar orkid dahulu. Boleh jadi sebab pokoknya bantut kurang menerima air dan baja. Ia juga lama terdedah di tempat yang terik dengan sinaran cahaya matahari.
Yang mana satu anak pokok yang dah berbunga kat atas tu, aku pun dah tak tahu. Anak2 pokok ini nampak serupa sahaja semuanya.

No comments:

Post a Comment