Tuesday, March 31, 2015

Pada 31 Mac 2015 ~ Alahai GST..


kaunter depan: kak nak buat apa ni?
                 aku: nak keluarkan duit dari akaun saham amanah ni dan nak masukkan ke akaun ni.
                 (aku diberikan sekeping borang pindah milik akaun..)
kaunter depan: ok. kak naik cepat kak, nombor giliran kak dah nak sampai..
                 aku: ok. kak naik sekarang. (termengah2 juga sebab aku bukan orang muda..)
 .................
                aku: borang masuk belum isi lagi Cik..
      kaunter 6 : Laa..
                        Tak isi lagi ka patutnya depa kena suroh kak isi borang dulu baru nombor giliran. Pi isi borang dulu.
                aku: ok. kak pi isi sat.. 
                        ( aku hairan pada borang ada ruangan nombor income tax yang perlu diisi.. aku abaikan saja) 
.................
     kaunter 6  :  nombor INCOME TAX apa?
                aku:  saya tak dak nomber INCOME TAX Cik...
     kaunter 6  :  Laa.. ni kak isi ni borang INCOME TAX.
                aku :  .... tu yang saya duk heran tadi tu..  
     kaunter 6  : Nah. Tulis kat sini.. 
                aku : nak tulis apa?  (aku diberikan sekeping kertas kosong..)
     kaunter  6  :  Tulis nama dan nombor akaun.            
.................
     kaunter  6  : ... Ok, siap. 
                 aku : terima kaseeih.... ( dengan nada simpati dan sangat memahami... ) :)  :)  
     kaunter 6    : orrrraiittt..                        

No comments:

Post a Comment