Followers

Thursday, October 11, 2012

Video ~ teknik jahit manik 3D (1)

Salam.
Ada apa dengan tajuk entri aku pada kali ini. ???
Kali ni sesungguhnya aku nak tunjukkan pada sesapa saja yang berminat menjahit manik . Hari ini dan kelmarin aku rasa seronok sangat.
Aku terjumpa dengan bunga manik jenis ini kat FB. Terima kasih pada tuan punya design ni sebab sudi kongsi kecantikan seni menjahit manik kat ruang maya ini. Maaf aku pinta sebab aku dah ciplak seni sulaman anda. Nak buat lagu mana. Cantik sangat hasil sulaman maniknya tu buat aku cukup tergoda...

Nak dapatkan kelopak bunga ni pun bukannya senang pada aku. Berpinar-pinar mata aku. Tak tau berapa kali ambik masa rehatkan  minda yang letih memikirkannya.  

Dua kuntum bunga tu sajalah yang jadi utama dan penting pada aku. Manik warna cerah selebihnya yang aku tambah tu sengaja touch up jer.. hehe


 Ok. Dipendekkan cerita aku sebenarnya dapat asas menjahit manik kelopak bunganya tu dari youtube yang kat atas ni.
Ermm... sesapa yang berminat bolehlah kalau nak cuba. Perhatikan pada 06:40. Maksud aku macamana cara nak susun manik jenis ini. Tapi kalau ada sesapa yang terlanjur berminat nak khatam habis macam yang dibuat kat dalam youtube ni, lagilah baik. Aku salute you!!

No comments:

Post a Comment