Saturday, September 12, 2015

menanam pokok lada hitam

                                                   Suatu masa dulu aku pernah ternampak mak sedara aku kat kampung memiliki pokok lada hitam. Pokok lada hitam? Yep..! Kalo tak silap masa aku sekolah dulu pokok lada hitam ada diceritakan dalam buku geografi. Menanam pokok lada hitam di Sarawak.                                                                               Hairan juga aku masa tu kenapa mak sedara aku tu menanam pokok lada hitam. Berguna sangatkah pokok lada hitam tu?
 Heh heh. Hari ini aku pulak menanam pokok lada hitam.                                                                       Pada mulanya aku hanya berniat cuba-cuba sahaja menyemai benih pokok lada hitam. Nak try tengok samada ia menjadi atau tidak. Nampak gaya macam ok jer...                                                                 Tunggu dan lihat sajalah. Mudah2an anak pokok lada hitam aku ni akan membesar dan merimbun serupa dengan pokok sirih yang dah sedia ada kat rumah aku ni..                                                        
 

No comments:

Post a Comment