Thursday, November 10, 2011

Noname- manik lagi...

Salam.
Suatu hari, tergeraklah hati aku nak jahit semula design manik pada jahitan manik aku yang pertama dulu. Tak sedap sangat rasa hati dengan hasil kerastangan pertama yang entah apa-apa tu...huhu.

Habis tu, puashati tak dengan hasil yang ini? Entah. Rasanya "I masih tak berapa nak like lagi..."
Jahitan benang sulaman tangan yang berwarna orange tu belum berseni. Belum mantap lagi.


Rasanya kalaulah aku ni duk kerja jahit sulam secara berterusan barulah aku boleh mahir. Ni sekejap pegang pisau, sekejap pegang cangkul (cangkul chomel sajalah), pegang pencakar sampah dan buat kerja2 lain yang tak berkaitan dengan seni memegang jarum. Tapi jangan tak tau pulak. Bila aku dah mula bermesra2 dengan jarum, benang dan manik, aku terlupa makan dan minum. Ingat nak cepat siap, nak tengok hasilnya.

No comments:

Post a Comment