Thursday, December 29, 2011

Ombak Rindu versi Maya Karin

Salam
Aku baru tengok filem Ombak Rindu. Cadang mula nak tengok melalui screen yang setengah meter, tiba ke aku tengok yang kat youtube, guna laptop yang screen 1 kaki saja. Sebab dah teruja sangat, tak dan dah nak tunggu lama2. Teruuuja sangat sangat.... Ha ha. Sebelum aku tau novel ni difilemkan, aku tak tau pun novel ni sudah pun difilemkan. Agak2 faham tak ayat aku ni? He he he.

Rupanya aku dah baca novel Ombak Rindu. Aku sendiri pun dah tak ingat. Mana boleh ingat sebab aku dah baca banyak sangat novel keluaran Alaf 21. Ceritanya kebanyakannya lebihkurang saja. Tu yang buat memory aku berkecamuk. Tak ingat yang mana satu dah. Tanya kat kawan aku, dia cerita balik, barulah aku ingat siket2.

Tu yang teruja sangat nak tengok filemnya tu. Dulu2 tu banyak sangat novel keluaran Alaf 21 kat tempat kerja aku. Tuan punya buku pun tak tau yang mana satu. Ada masa2 senggang, ada pula novel berselerak, aku pun baca sajalah kan.... Hu hu.




Betullah dakwaan sipenulis novel ini. Cerita filem ini tak sama dengan novel yang dia tulis. Baca novel, isinya penuh dengan ombak2 rindu. Ya. Dalam hati penulis, sangat penuh dengan taman dan bunga bunga cinta. Tak tahan aku. Macam aku pun dah tergulung sekali di puncak ombaknya. Ha ha ha.  Tu yang buat aku baca main langkau2 sahaja  mukasuratnya pada part2 yang tertentu. Abaikan sesetengah ayat ayat cintanya. Cari  isi isi penting sahaja.

Ada aku terbaca komen2 dari peminat novel ini diperingkat awal keluarannya berharap novel ini akan difilemkan suatu hari nanti. Ada yang cadangkan Eja jadi heroinnya. Ada yang cadangkan Zarina Zainuddin. Aku ni pun masa pertamakali tahu tentang filem ni, duk la sangka yang pegang watak Izzah tu ialah Lisa Surihani. Rupanya bukan. Who cares kan.. orang pi tengok wayang sebab nak tengok artis pujaan. Tentang pelakon lelaki yang pegang watak Hariz tak kisah sangatlah siapa2 pun sebab bagi aku "men will always be men".

4 comments:

  1. timah..
    bestnya aku dapat layan ombak rindu ni..
    kat blog awak..
    tak payah nak kepawagam.. terima kasihlah banyak2.. lain kali bohlah citer yang best2..

    ReplyDelete
  2. You're welcome. Wellcome to my blog.. hehe
    Seb baik awk cpt2 tengok, mana tau kot2 astro delet pulak video ni, melepas yg free...hehe
    nila antara movie yg sy tgok smpai habis, salunya sy terlelap dulu sebelum sempat menguap dah...
    kot yang ada dlm senarai, lps ni cita songlap lah plak... haha

    ReplyDelete
  3. wah ni kira minat jugak cerita cintan cinton ye

    ReplyDelete
  4. he he he
    minat mau ada.. kalau xdak, itu tandanya hati kering... hahaha

    ReplyDelete