Friday, May 4, 2012

Aiskrim soda perisa timun betik

Assalamualaikum...
Hari ini aku ada tambahan lagi cerita mengenai buah timun betik. Mulanya aku sangka tiga entri aku pasal buah timun betik dah selesai.
Entri aku pasal timun betik tu ialah Cendul Timun betik, Timun Betikku Sudah Menjadi dan Timun Betik Cicah Kelapa.
Tapi anak perempuan aku dah menambah satu cerita baru. Kata dia masa dia kat Sabak Bernam dulu dia rajin minum air bergas yang dicampur dengan isi buah timun yang dicincang halus. Kalau mak gantikan buah  timun dengan timun betik mak ni agaknya tentu rasa dia lebih sedap kut. Haah. Teracun juga aku ni dengan cadangan anak perempuan aku tu.

Anak aku tu pun konfius juga air apakah yang sebenarnya dicampurkan dengan buah timun tu. Mulanya dia cakap gunakan Sprite. Aku beli sprite. Rupanya air tu pahit.
Lepas tu aku gantikan sprite dengan air aiskrim soda. Macam gambar kat atas tu. Aku jarang minum air bergas jadi aku kurang arif sangat mengenai jenama air minuman ni. Rasa aku air aiskrim soda zaman aku kecik2 dulu orang kampung aku sebut ayaq menet. Haha. Air lemonade la tu kott..

Apakah rasa air timun betik ber air menet tu?. Hemm. Ok. Aku cuba juga dengan buah timun biasa bercincang dicampur dengan air aiskrim soda. Emm. Rasanya sedap lagi kot yang dicampur dengan buah timun betik...:)

No comments:

Post a Comment