Tuesday, January 15, 2013

Kamal kadai (2)

Salam
Entri2 aku nampaknya selepas ni ialah cerita pasal kamal kadai... :)

Ini bunga yang aku buatkan untuk letak kat jubah.

Jubah aku ni baru 90% siap. Malas nak tunggu lama, aku poskan juga gambarnya kat sini.. Lega rasanya dapat siapkan sulam ini. Bukan senang. Kalau tak ada masa,  memang kerja2 macam ni tak akan menjadi sampai bila-bila pun...hu hu.
Aku mula belajar sulam ini kat blog Deepa
Hi Deepa. Thanx a lot for the tutorial!

Ini pula salah satu contoh video yang aku dapatkan dari youtube.
Cuma satu aku nak berpesan, bila menyusup jarum semasa menyulam, janganlanlah halakan untuk susup benang mengunakan bahagian mata jarum sebelah hadapannya yang tajam. Gunakan bahagian belakang jarum iaitu bahagian yang kita gunakan untuk memasukkan benang. Mata jarum depan yang tajam akan menembusi benang, ia akan mengganggu dan melambatkan kerja menyulam.
Aku kurang berpuashati dengan gambar2 yang aku masukkan kat sini sebab rupa dan warna kain dan bunga sulam tidaklah  sama dengan yang sebenarnya.

No comments:

Post a Comment