Followers

Saturday, December 8, 2012

Hamparan dari manik

Assalamualaikum
Aku masih lagi menyimpan sebungkus manik. Manik murah berbentuk seperti paip pvp seperti yang aku ceritakan pada post aku yang lepas. Tak tahu nak dibuat apa dah dengannya. Minat jahit manik yang betul2 membara bukan ada sangat pada aku. Hangat hangat tahi ayam adalah. Aku hanya suka2 mencuba meneroka teknik menjahit manik yang agak menarik pada pemerhatian aku sahaja.



Lama2 akhirnya aku teringat pada corak jahitan manik yang pernah aku buat sebelum ni. Apa kata jika aku habiskan manik aku yang masih tinggal tu dengan corak ini sahaja?


Ini lah hasilnya yang aku dapat. Jika diperhatikan bebetul, aku kena ubahsuai siket dari corak sebenar yang kat dalam video yang kat atas tu. Ini adalah kerana saiz manik kecil yang aku gunakan tu tidaklah berbentuk bulat betul2. Saiznya agak panjang sedikit dan tidaklah betul2 bulat.

Aku siapkannya menjadi hamparan kecil untuk menutup oven ini. Oven comel  yang diberikan  anak perempuan aku. Aku belum ada masa lagi untuk memberi tumpuan membaking sebarang masakan menggunakan oven ini... :)

No comments:

Post a Comment