Followers

Wednesday, September 14, 2011

Jus Avokado

Bahan2
1/2 biji buah avokado
1 cawan air
ice-cube
2 camca gula merah
susu segar, susu pekat manis dan ice-cream

Masukkan isi buah avokado, air, gula merah, ketulan ais dan susu ke dalam blender. Putarkan. Masukkan dalam gelas, letak ice-cream coklat di atasnya. Siap untuk diminum.


Ini buah avokado yang aku beli dari Cameron Highlands. Banyak buah ni dan lain-lain sayuran dari Cameron dijual kat pasaraya dekat rumah aku. Tak terpikir pula nak beli sebelum ini.


Ini gambar buah avokado yang biasa aku tengok sebelum2 ini. Ada ditanam orang di taman kat rumah aku. Lebat pulak buahnya aku tengok. Yang aku tau avokado ni selalu dikaitkan dengan produk kecantikan sebab tu sebelum ni tak terfikir nak minum2 jus avokado ni. Emm.. sedap juga. Rasanya lemak2, berkrim lagilah bila dicampur dengan aiskrim coklat. Hehe.


~Gambar jus aku kat atas tu nampak kelabu jer... Aku ambik kat bawah cahaya lampu, kamera pula ada flash.... haaa... hantam sajalah...

No comments:

Post a Comment