Followers

Saturday, October 15, 2011

Aku keliru

Pada kelompok yang bersara pilihan pada usia 56 tahun macam aku ni, dengar ceritanya akan dibayar wang pencen bila umur meningkat pada 58 tahun. Ini belanjawan pada 2008.



Bila aku baca forum ni, aku tak tau nak komen apa. Apa nak komen. Nak komen apa?

La ni pun pokok anggur depan rumah aku dah menjalar sampai menutup jalan keluar pintu pagar rumah aku.



Ada lagi forum dan komen kat sini.

Semak samun betui taman mini kat rumah aku ni.... walaupun tanahnya hanya sekangkang kanggaroo.


Ada sorang kawan lelaki yang dulu pernah bertugas setempat kerja dengan aku, dia gheja duk mesej aku, tanya aku, nak pencen pada umur 60 ka? Dia ni seorang lelaki yang berperut paling ramping. Hu hu. Maksud aku kat sini ialah pada yang ada masalah obese tu, ayat mudahnya ialah secara auto akan mudah menderita penyakit 3 serangkai yang melibatkan buah pinggang, hati atau jantung. Dia ni yang tak dak masalah obese pun duk kata kat aku, aku dah gila ni. Berfikir sampai gila. Dia dah dekat nak 58 tahun, dah dekat2 nak pencen sangatlah tu.

Manalah aku rajin nak bersih laman selalu. Balik gheja dah penat, badan pun kena lah cukup rehat kan?

Semua orang yang dekat nak pencen atau jauh lagi nak pencen akan cakap, lepas ni nak dekat2 dengan surau dan masjid sahaja.

Ada jiran aku tegur aku dulu. Katanya syok duk lepak2 kat rumah aku ni. Rasa macam duk kat dusunn ja. Hah, banyak lah kau punya dusun... haha...

Sorang cikgu yang hari2 duk sembang ngan aku cakap, kakak dia yang jadi seorang pegawai tinggi di suatu jabatan kerajaan berkata, dengar2 ja perlanjutan tempuh umur persaraan pada 60 tahun, dia jadi letih, lebih baik dia tidur dulu lah, bangun pagi esok pikir lain lah pulak mcamana nak buat ni....

He he he
Apa motif aku ni sebenarnya. Tak ada apa. Aku hanya nak cakap aku pun keliru. Macam orang2 lain yang dah dekat nak pencen.
La ni aku duk berjinak2 nak belajar makan oat. He he.

2 comments:

  1. lambat lagilah awak nak pencen kan..
    aku umur 45 dah pencen.. hehe.. mana taknya.. tak kerja tapi dapat duit gaji tiap2 bulan.. rasa macam orang pencenlah pulak..

    ReplyDelete
  2. nasib badanlah Eda noh...org felda ni mmg Najib sayang kan... hehe
    ayah sy pn mewah sbb dgr cita dia kerjakan sendiri tak mengupah orang....

    ReplyDelete