Followers

Saturday, October 15, 2011

Laksa mangga muda

Bahan2
Laksa yang sudah di masak atau dicelur

Kuahnya
Isi ikan kembung segar yang direbus dan dimasak bersama cili kering, bawang merah, bawang besar, asam keping, kunyit, daun kesum dan belacan. Ketuk serai dan lengkuas masukkan sekali. Cara masaknya bolehlah klik kat sini.

Sayurnya ialah bawang besar, telur rebus, cili api, daun pudina dan nenas. Aku gantikan sayuran laksa aku ini daripada nenas ke mangga muda. Hasilnya , tidaklah sedap. Mangga muda ni bukan rodong dia wei!... Lebih baik gantikan mangga muda dengan limau nipis.


Walau bagaimanapun kuah laksa ni dah nak kering! Pada sapa-sapa yang tak ada kat dalam rumah ni, tengok saja lah noh..! Hehe

Anak aku yang perempuan tu makan juga. Dia masih berpantang, beranak kecik ni lambat nak boleh makan laksa lagi. Aku suruh dia makan kuah laksa dengan nasi, dia makan kuah laksa ni dengan bihun goreng. Puas rasanya kata dia.

No comments:

Post a Comment