Followers

Monday, April 11, 2011

Kerabu pucuk gajus campur sardin



Malam ni menu kerabu sardin campur daun janggus. Terpaksa buat sesuatu untuk dijadikan lauk sebab nak dijodohkan dengan nasi. Malam semalam tak makan nasi, sebab itu lah rasanya ada rasa lain macam sikit, mungkin perut minta nasi, jadi kepala pun macam nak ada pusing2 sikit. Bak kata dua orang kawan aku yang lebih muda dari aku, "dah makin tua ni, makan salah, tak makan pun salah..."

Kerabu ni mudah saja membuatnya. Bawang besar, lada besar, cili api dan limau nipis. Renjiskan sedikit ajinomoto kalau suka. Panaskan sekejap sardin untuk basmikuman.

P/S : Ni pun termasuk salah satu resepi hasil duk pot-pet pot-pet dengan rakan2 di tempat kerja. Ada orang lelaki yang tegur puak2 pempuan ni dari pagi sampai malam pun depa buleh duk bersembang lagi, modai tak buleh habeh..????? hahaha

No comments:

Post a Comment