Followers

Saturday, April 16, 2011

Makaroni goreng



Makaroni goreng kiter ari ni yerk..?
Tak berapa syok la buat makaroni ni sebab tak dapat masukkan capsicm yang colour merah dan colour kuning tu. Dah puas pusing2 dalam pasar marin ni tak da orang juai capsicm. Ni pun beli kat pasaraya Billion. Itu pun yang ijou2 jer..

Aku suka masak makaroni pun semata-mata satu sebab saja. Rupa dia yang keriting2 tu aku suka! Heehe..

Bahan2nya ialah makaroni, rempah kari, bawang untuk menumis, bawang besar, capsicm, daging, cili api dan cendawan butang dalam tin.

Semasa merebus makaroni, letak sedikit minyak supaya ia tidak melekat.
Renihkan daging cincang, ketepikan. Tumis kari. Masukkan semua bahan2. Cili api tu penting sebab tak ada cili api, tak cukup umphh. Masukkan garam, gula dan perisa.

No comments:

Post a Comment