Followers

Friday, April 15, 2011

Peracik mangga



Ini adalah gambar pisau yang digunakan untuk meracik mangga muda untuk dibuat kerabu. Eda, saya poskan gambar ni khas untuk awak. Hehe.. Sebelum ni saya cincang2 mangga guna pisau biasa, tapi terjumpa pisau ni dijual kat kantin tempat saya makan hari2 tu la.

Torehkan pisau ni pada isi buah mangga. Ia akan putus menjadi urat2 yang panjang. Begitu juga kalau nak gunakan pada buah betik untuk buat somtam. Kan awak kata nak cuba buat kerabu mangga lagi selepas ini.

4 comments:

  1. aku sagat guna penyagat..
    tapi rupa dia tak cun.. lebar2 semacam je..
    besuk nak g cari yang macam ni.. tapi.. ada warna merah tak..? hahaha..
    aku kalau nak beli apa pun mesti cari yang warna merah..
    alas meja aku pun dah tukar warna merah.. awak perasan tak.. wakaka..

    ReplyDelete
  2. awk pn tau guna istilah sagat penyagat gak? isk... isk..warna merah? hehe org tu beli borong kut, smuanya biru... ada kot yag merah... ya sy perasan alas meja awk tu....

    ReplyDelete
  3. kt mana nk bli pisau peracik tu?saya berminat laa.. rm bpe kak?

    ReplyDelete
  4. Makngah order dari taukey kantin sekolah jer... dalam lingkungan rm8.00-rm9.00 shj. Mungkin ada jual kt pasaraya atau kedai barangan dapur.

    ReplyDelete