Followers

Thursday, April 7, 2011

Sayur bening





Bening ni bahasa Indon kot. Rasanya sayur ini popular di Jawa Timur >Kalau tak silap ar aku terbaca intro pendek kat google.

Bahan lain yang boleh dicampur bersama ialah kangkung, bayam, terung, labu kuning, kacang panjang dan tongkol jagung. Kalau suka tambah daun kemangi. Tak ada perisa tambahan kecuali bawang. Rebus,tambah garam dan gula.

Aku dah pernah buat dan rasa sayur bening. Terpikat kat jagung yang dia letak setongkol tu la.

Ni semua gara2 aku tengok drama cerita 'Kiamat Sudah Dekat'. Ibu Saprol selalu masak sayur bening.

2 comments:

  1. aku pun selalu masak sayur bening..
    paling aku suka sayur bening bayam..
    lawan gengan sambal bilis..
    terangakt pinggan ko.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. orang kedah kata sayoq ayaq la
    hehe

    ReplyDelete