Sunday, June 12, 2011

Bengkang ubi kayu

Ist time in my life masak kuih bengkang a.k.a. bingka ubi kayu.

Ubikayu ni aku dapat dari kampong. Dua orang anak saudaraku yang baru 5 bulan piatu tu galikan ubikayu untuk aku. Nyaris nak berkecai ubi2 tu dikerjakannya. Seb bek aku pi tolong honggaq2 perdunya sebelum depa dua pi sambung membungkasnya hingga terbit dari muka bumi ini.

Haha sasterawan apakah aku ini? Cerita aku selalu melompat-lompat.
Target mula nak cerita lain. Tapi selalu terbabas macam silat tak menjadi. Huhu.

Aku dapat resepi mudah ini dari blog periuktanah.blogspot. Lenggok bahasa tuan blog ni bersopan orangnya. Aku terpaut. Hehe.

4 cawan ubikayu parut, 2 cawan santan dan 1 cawan gula. Sebatikan, boh dalam loyang, terus dibakar.

Aku bawa pi tempat kerja bagi kawan2 aku rasa. Nak test power. Semuanya kata adunannya betul dan rasanya sedap.
Maka resepi ini benar belaka!

No comments:

Post a Comment