Followers

Monday, May 30, 2011

Apam ice-cream soda

Rupa apam yang siap dimasak


Memutarkan putih telur dan gula


Kuning telur putar berasingan


Tak jumpa ice-cream soda kat pasaraya kecik yang aku pergi tu, aku tukar dengan FN orange.

Semalam aku buat kuih apam ini. Selalunya bila teringat nak makan sesuatu jenis kuih, beria-ia aku cari bahan dan masakkannya. Tapi bila dah siap dimasak, bukannya nak makan banyak mana pun. Budak-budak bukannya suka makan kuih jenis yang manis-manis ni.

Resepinya seperti berikut
9 aun tepung
6 aun gula
3 aun ice-cream soda
4 biji telur

Pukul telur dengan gula hingga kembang. Masukkan ice-cream soda hingga sebati. Masukkan tepung. Kukuskan dengan segera dalam pengukus yang telah siap dipanaskan.

No comments:

Post a Comment