Followers

Friday, May 20, 2011

Orkid ku- suka duka bersama orkid..

Ini ja yang tinggal... What will be it will be.... (^..^)
Banyak yang dah kena potong. Minggu lepas ranting2 yang dah dipotong tu hilang! Lawak... Ada ranting yang berterabur kot tengah jalan. Punya la orang tu bawa lari sampai ada yang terjatuh.. Kalaulah ternampak kat aku, mesti aku gelak tengok dia. Nak ambik pun, kurang2nya bagi tahu lah...
6 bulan dulu.... permulaan diserang penyakit misteri...
5 bulan dulu... Masih menawan mempersona. Hairan pasaipa nyonya2 rajin dok mai minta, suruh aku potong pokok ni bagi kat depa....

2 comments:

  1. Cantiknyaaa orkid mak ngah... sy punya orkid dulu leh kira dgn jari berapa kali nau berbunga selebihnya gemuk daun jee... sudahnya sy blk kg bagi mak... kat rumah sy kurg cahaya matahari kalau letak kat luar pagar konpem kena rembat .

    ReplyDelete
  2. cantik tu dh berlalu. dh xde lagi, CT...

    Wah kalau orkid dh gemuk, syglah xdpt tgok bunga sbb xdpt chaya matahari tu, klu x, bunganya tntu besar n cantik.

    ReplyDelete