Followers

Tuesday, July 12, 2011

Ranti @ Litup Kelambu?

Yang ni betul ke? hehe...



Eda, nak tanya sat,
Lagu ni ke pokok sayur meranti tu?

7 comments:

  1. gambar yang atas tu bukan.. aku dah agak tadi.. mesti pokok ni yang disebut pokok letup kat tempat aku.. bahsa jawa "cimpluan"

    gambar yang bawah sekali tu betul.. sekali pandang daunnya seakan2 sama tapi buah dia berbeza..

    pokok letup buahnya ada sarung kan tapi pokok ranti buahnya bulat2 lebih kecil warnanya hijau.. bila dah masak buahnya warna hitam..

    awk jangan termakan daun cimpluan@letup tu.. memang boleh mabuk..

    ReplyDelete
  2. haha.. yang atas tu memang tepat..
    pokok ranti yang aku dok buat sayur selalu tu..
    awak pernah jumpa ke pokok ni kat kebun abang awak ke..?

    ReplyDelete
  3. Salam. Gambar yang last tu, pucuk meranti.. Yang atas tu tak tahu pula pokok apa..

    ReplyDelete
  4. Wasalam.
    MNgah pun konfius lagi dengan pokok2 ni. Rasanya org sini jrg makan sayur ini. Gambar2 ni semua dapat dr google...

    ReplyDelete
  5. In Suriname Javanese people also eat Pucuk Meranti and in Java they don't know pucuk meranti

    ReplyDelete
  6. Buah letup tu manis rasanya...pucuk meranti x pernah try lg

    ReplyDelete